maandag 17 juni 2019

Junivakantie stats [Deel 8]

Vervolg van deel 7

Heenreis Apeldoorn - Belvès


Totaal gereden afstand: 1162 km
Gemiddelde snelheid: 66.2 km/h
Gemiddeld verbruik: 17.5 kWh /100km
Totaalgebruik kWh heenrit bruto: 226 kWh
Totaal geregenereerd door afdalen/remmen: 22kWh
Totaalverbruik netto 204 kWh
Totaal geladen: 233 kWh
Totaal geladen onderweg: 192kWh
Totale laad-duur onderweg (over 3 dagen, excl nachten): 4:30 
Totaal kosten: €52,43
Totaal kosten gemiddeld per kWh: €0,23

Laad-stops heenreis


Nr, Land, locatie, hoeveelheid, prijs, laadpas, laadduur in uren:minuten 

1) Nederland, Apeldoorn, 41kWh, gratis zonnestroom, 4:00 (Nacht)
2) Nederland, Fastned Knuvelkes Eijsden, 21,6 kWh, €9,49, Maingau0:45 
3) Belgie, Aire de repos de Spy E42 14,7 kWh, €4,26, Telekom Ladestrom, 0:30 
4) Frankrijk, Charleville Mezieres, 32,8kWh, €0,70, Kiwhi, 2:30 (Nacht)
5) Frankrijk, Champfleury, E.Leclerc, 17kWh, €9,-, Sodetrel 0:45 
6) Frankrijk, Villeneuve de Dondrage, 4kWh, €0,-, Chargemap 0:10
7) Frankrijk, Gien, Auchan, 31 kWh, €0,- , zonder pas 1:05
8) Frankrijk, Chateaux-Roux, 27kWh, €10,99, Sodetrel 0:50
9) Frankrijk, Intermarché Limoges, 20kWh, €7,-, Sodetrel 0:34
10) Frankrijk, Intermarché Brive la Gaillarde, 24kWh, 10,99, Sodetrel 0:49 

Laad-stops terugreis


1) Frankrijk, Mobivé Belves, 36 kWh, €10,40, Newmotion, 1:58 (Nacht*)
2) Frankrijk, Intermarché Limoges, 17 kWh, €7,-, Sodetrel, 0:31
3) Frankrijk, Auchan Chateauroux , 29 kWh, €0,- zonder pas, 1:05
4) Frankrijk, Gien, Auchan, 15 kWh, €0,- , zonder pas, 0:25
5) Frankrijk, Sens, Bvd Convention, SDEY , 26 kWh, €0,48, Sodetrel 0:50
6) Frankrijk, Ay Champagne, Freshmile, 25 kWh, €9,72, Sodetrel 1:38 (Nacht)
7) België, Aire du Spy Sud, 26 kWh, €7,54, Telekom Ladestrom, 0:45
8) Nederland, Fastned Swentibold, 26,4 kWh, €7,92, Maingau, 0:45


* Deze laadtijd tel ik niet mee als laadstop voor de terugreis aangezien deze laadsessie enkele dagen voor de terugreis was voltooid. 

Cijfers heen- én terugreis 


Totaal gereden afstand: 2293 km (+ 213km lokaal) = 2507km
Gemiddelde snelheid: 65.2 km/h
Gemiddeld verbruik: 16.4 kWh /100km
Totaalgebruik kWh: 411 kWh

Totaal geladen:  433 kWh
Totaal geladen onderweg: 392 kWh
Totale laad-duur heenweg (over 3 dagen, excl nachten): 4:30 
Totale laad-duur terugweg (over 2 dagen, excl nacht): 4:21
Totaal kosten heenweg: €52,43
Totaal kosten heenweg gemiddeld per kWh: €0,23
Totaal kosten terugweg: €43,06
Totaal kosten terugweg gemiddeld per kWh: €0,215

Totale laad-duur retour: 8:51
Totale kosten retour: €95,49
Totale kosten tolweg: €0,-

5 opmerkingen:

  1. Hoi, leuke en interessante blog. Mijn complimenten.

    We gaan binnenkort naar Disneyland en heb een NewMotion laadpas.

    Is dit voldoende? Of moet ik ook Kiwhi pas aanschaffen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, Yusuf.

    Het hangt van veel factoren af. Waar wil je ongeveer gaan laden, is dat een gebied waar NewMotion goed vertegenwoordig is, hoe groot is je batterijpakket, wil je nog meer plaatsen in Frankrijk bezoeken, etc. Eerste stap die ik zou nemen is informeren bij Eurodisney wat voor mogelijkheden voor EV's ze precies aanbieden. Een KiWhi pass aanschaffen is niet duur en kan je in bepaalde situaties een boel gedoe besparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Datzelfde geldt overigens ook voor de Izivia laadpas. (Voormalig Sodetrel)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Maarten,
    Ik lees je blog graag. Er gaat een hele (gratis) wereld voor me open.
    Nog even een paar vragen:
    Kan je in Frankrijk goed laden met alleen een type 2 kabel? Of zijn veel aansluitpunten type 3? Even terzijde: Toen ik mijn Zoe Q90 in Frankrijk kocht, had ik bedongen dat ik de type 3 laadkabel kon ruilen tegen een type 2.
    Ik kan geen site vinden met een overzicht waar je met de KiWhi pas (gratis) kunt laden. De KiWhi website lijkt het niet meer te doen. Weet jij waar ik een overzicht kan zien?
    En een wat meer algemene vraag: Zou je een keer een blog kunnen schrijven waarin je de basis voor het goedkope rijden uitlegt? Met welke sites en apps moet je beginnen? Welke laadpassen behoren tot de standaarduitrusting? Etc.
    Alfons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Alfons, wat leuk, een echte fan ;)

    Het meeste is Type2 al kom je nog wel Type3 tegen op de oudere laadpalen. Vaak hebben deze oudere laadpalen allebei. De palen met alléén type3 zijn echt aan het uitsterven. Het kan handig zijn om gewoon een Franse kabel (van mij bijvoorbeeld) te lenen of van marktplaats te halen, vooral wanneer de type2-zijde dus bezet is.

    Als je op laadpastop10.nl zoekt naar de kiwhi pass dan vind je altijd de juiste links.

    Ik denk dat het voor jou leuk is om eens aan te haken bij mijn training 'EV voor groentjes' van de Vereniging Elektrisch Rijders (www.evrijders.nl / agenda)

    Het basis-blog idee vind ik erg leuk. Daar ga ik iets mee doen.

    Groet Maarten

    BeantwoordenVerwijderen