maandag 19 augustus 2019

Liveblog Slovenië [Deel 7]

Vervolg van Deel 6

Maandag 19 augustus 2019

8:30: Munchen - Dettelbach (274km)


Na het laden in Munchen 
De Zoë stond ons om 08:00 netjes volgeladen opgewachten bij het laadpuntje aan de Solalindenstraße.  Omdat de GoM km-hoeveelheid wordt ingeschat aan de hand van je vorige rit hadden we nog steeds plezier van de afdaling vanaf de Großglockner. 306 km maarliefst schatte de Zoe in dat we met deze lading zouden kunnen doen. Een broodje en een kopje koffie mee, en we zijn vertrokken richting Wurzburg. Het is maandagmorgen, rustig op de snelwegen en 11:30 draaien we met nog 9% lading over het parkeerterrein van Cineworld in Dettelbach op, waar het Allego laadplein nabij Wurzburg gevestigd is. De langste etappe van de reis is dit geworden, maarliefst 274km hebben we afgelegd op 1 lading, waar het rijden op 96 km/h grotendeels verantwoordelijk voor was.
Na een ruime lunch van 1:25 voor laadstop nummer zes van de terugrit had de Allego snellader de batterij weer van 9% tot 96% gevuld (35kWh / 270km) en gingen we door met etappe 2 van vandaag,


Allego Dettelbach / Wurzburg


Allego Dettelbach (2)


12:55: Dettelbach - Oberhonneveld (244km)


Ook dit was een lang traject, waarbij we bewust de afweging maakten om een Allego laadplein te bezoeken en niet de Innogy snellader zonder kaartlezer die iets eerder op de route lag. Ten eerste omdat de status van de Allego laadpunten in veel apps live kunt zien, en ten tweede: als er iets mis gaat heb je ook een laadplein direct fall-back mogelijkheden.

Zo tegen 16:00 kwamen we aan in Oberhonneveld met nog 6% lading (13km).
De snellader leverde helaas geen 43kW zoals beloofd maar ongeveer 27kW. Normaalgesproken bereiken wij binnen het uur altijd de 80%, dit keer was er na een uur nog maar 59% bij geladen (172km). De volgende keer zullen we om deze reden Oberhonnefeld links laten liggen. Op doorreis wil je gewoon zo snel mogelijk laden, en 27kW is dan simpelweg te langzaam als er ook 43kW alternatieven in de buurt zijn. Als je wat minder ruim in je tijd zit dan kan dit best een vervelende verassing zijn, drie kwartier langer laden voor dezelfde hoeveelheid.

In dit geval was het gelukkig niet zo'n probleem want hoewel we met een volle lading ons huis konden bereiken besloten we toch nog ergens een diner in te plannen. Dit werd de Ikea Duisburg, omdat dineren bij Ikea ons op de heenweg wel goed beviel, beter dan steeds dezelfde fastfood ketens. Daarnaast bevind deze Ikea zich vlakbij de A3 en hebben ze twee dubbele (semi-) snelladers bij de ingang staan.

Allego Oberhonnefeld 

Op naar Duisburg dus:

17:00 Oberhonneveld - Duisburg (130km)


De Ikea in Duisburg had 2 dubbele snelladers met 22kW AC die beide vrij waren. Als fallback was er nog een laadplein van Innogy precies naast de Ikea maar die hadden we niet nodig. 18:20 met 22% aangesloten en 19:45 weer op pad met 22kWh bijgeladen tot maarliefst 74% kunnen we gemakkelijk Apeldoorn bereiken. Bedankt, Ikea!

19:45 Duisburg - Apeldoorn  (120 km)

Om 21:00 weer keurig thuis. In 1 dag 750 km, inclusief uitgebreide lunch en diner, het is met een afgeladen volle 41kWh Renault Zoe prima mogelijk, en dan hoef je dus niet eens altijd de snelste snelladers te hebben. Alleen een stabiele rechtervoet.




Voldoende ruimte @ Ikea Duisburg

In deel 8 staan álle statistieken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten