maandag 19 juli 2021

Zomervakantie 2021 [Deel 8]

 Vervolg van [Deel 7]

Ik zit met gewassen haartjes in een hotelkamer ergens in Ravenna. Na zo'n dag plakken en zweten is een goeie douche echt goddelijk. De eigenaar bood me zojuist via Whatsapp een gratis biertje aan, een ijskoud blikje Moretti, zelf te pakken uit de self-service koelkast in de lobby. Over goddelijk gesproken. Ik heb hem bewaard voor het moment dat ik Deel 8 zou gaan schrijven, nu dus. Om 1:12. Ik vind het heerlijk om 's nachts nog even aan m'n blog te werken. Lekker rustig. 



Ik kwam rond 21:45 aan vanuit Ferrara. Ik wilde toch nog een paar kilometers maken nu het meeste verkeer weg is en het buiten een beetje is afgekoeld. Het is maar 40km geworden maar alle beetjes helpen. Met die lage snelheden kun je ook vaker de ramen open doen. Al had ik gisteren ineens een wesp in de auto op mijn arm zitten die ik gelukkig kunnen al rijdend heb kunnen pletten, maar vervelend was het wel. Vooral het schrik-effect.

Hond zat achter het hekje rechts


Affijn waar waren we. Oh ja, Ravenna. Na aankomst in het hotel nog even een 22kW laadpaaltje opgezocht om de kWh's voor morgen nog even bij te vullen. Bij een auto garage vond ik een Enel paaltje maar die ging niet echt rap, volgens mij ook weer 11kW. Toen ik een klein wandelingetje nabij de auto maakte schrok ik me een rot, bleek in het appartementencomplex ernaast een vrouw te wonen met een waakhond. Tussen ons en de hond zat een soort hekje tot aan borsthoogte. De hond zou er dus zo overheen kunnen springen. Ik hou niet zo van honden en zeker niet van waakhonden. Natuurlijk sloeg hij aan, dus na een tijdje kwam die vrouw erbij om te checken wat er allemaal aan de hand was. Maar even uitgelegd dat ik honden niet zo flex vind en ze begreep de hint, de hond ging mee naar binnen.   

Anyway hier weer 10kWh erbij geplust voor morgen. Met de Maingau pas dus betaald met de kilometers die ik nog op mijn account heb zitten. 


Geladen van 53% tot 79%, en toen was ik er klaar mee. 


Morgen kan er vanaf 14:00 worden ingechecked in Pompeï. De vlucht van mij vrouw en kinderen landt om 19:00 op Napoli Airport. Aan mij de taak om ergens tussen 14:00 en 18:00 in Pompeï aan te komen, in te checken en de koffers te droppen. 


Dat moet toch lukken. Welterusten!


Morgen. Dat wordt doorrijden.



Verder in [Deel 9]

2 opmerkingen:

  1. Did you find any specific place during your trip, where you could charge the car and have a good time with your family?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes. You can follow all adventures at my polarsteps profile; https://www.polarsteps.com/MaartenHachmang/3974261-ev-zuid-italie-2021

    BeantwoordenVerwijderen