vrijdag 7 april 2023

&Charge Challenge [Deel 3]

Vervolg van [Deel 2]

Nou, we zijn onderweg hoor. We rijden nu (12:40) ergens 80 km ten noorden van Parijs. Zojuist heb ik de eerste &Charge challenges afgerond en ik ga nu beschrijven hoe dat ging. 




Maar eerst nog even terug naar gisteren. Dat begon al goed. Tijdens het inpakken van m'n koffer meldde Ionity een dikke storing op hun hele netwerk. 

Vanochtend was deze nog niet opgelost, althans ze hebben er nog niets over gemeld. We besloten er maar gewoon heen te gaan en dan zien we wel.  

Na een paar uurtjes rijden kwamen we bij onze eerste stop aan, Ionity Seclin, net over de Belgisch-Franse grens nabij Lille. 


Toen ik er bijna was opende ik de &Charge app om te kijken welke challenges er waren. Om een of andere reden kwam het station niet op de kaart tevoorschijn als ik 'HPC' als filter aantikte maar ik kon hem wel handmatig opzoeken. Omdat dit station 13 laders heeft waren er op dit adres nog 10 challenges uit te voeren. 

Met elke challenge kan je 10km verdienen. 

Bij eerste lader waar we aansloten stond er 'unknown' op het display. De lader ernaast deed het gelukkig prima. Toen we even waren opgefrist bij de nabijgelegen E. Leclerc naar het toilet waren geweest besloot ik de eerste challenge te starten. 

In de rij met stations die je ziet kun je echter niet sorteren op lader nummer. Maar als je een challenge aantikt gaat dit wel over één specifieke lader. Het zou handiger zijn als je voor deze selectie al direct het ladernummer in beeld kan hebben, zodat je gelijk de juiste lader aan kan toetsen, nu moest ik er meerdere aantikken tot ik de lader met het juiste nummertje had gevonden waar ik toevallig mee verbonden was.   




De bedoeling is dat je in de buurt van het laadstation blijft want je moet ook diverse foto's maken. Vervolgens krijg je diverse vragen, varierend van 'Zitten alle stickers er goed op, wijst de QR code je naar de juiste Ionity pagina, ziet de stekker er nog netjes uit, welk mobiel netwerk gebruik je en heb je goede ontvangst? Na het invullen van ongeveer 10 vragen en het maken van enkele foto's is de Challenge voltooid en ontvang je 10km tegoed. 


Toen ik daar zo mee bezig was kwam er een service monteur van Ionity langs die iets met een paar laders moest doen. We maakten een praatje en hij vertelde dat dit station nog redelijk nieuw was en er naast de 12 laders er deze zomer nog 12 ingepland stonden. Kijk, now we are talking.


In de app van ChargeMyHyundai zie ik de transactie nu ook verschijnen. De laadsessie van 60,7 kWh heeft €17,60 gekost waarvan €4,- is afgerekend met het aangeschafte &Charge voucher van 50km vorige week. Kennelijk is het bij Hyundai lastig om meerdere vouchers voor één laadsessie in te zetten. €13,60 dus gewoon afgerekend en de €20 voucher van 250km staat nog klaar voor de volgende laadsessie. We gaan zien hoe dat bij de volgende laadsessie gaat.  

Tot later! 👋🏼



   


















Volg deze trip LIVE op Polarsteps:


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten