Vervolg van [Deel 1]
Het gaat nu echt bijna beginnen. Ik heb een hele berg kilometers van &Charge gekregen om op te maken tijdens de trip.
Ik kan ze opmaken met de laadpas van Maingau. Zij zorgen er dan automatisch voor dat éérst het &Charge saldo wordt opgemaakt en dat er daarná dan pas rekeningen worden verstuurd. Handig, dan hoef je alleen maar de Maingau pas te gebruiken en er verder niet over na te denken.
Je moet je wel realiseren dat je deze kilometers dan tegen het gangbare Maingau tarief afrekent. Nu is dat niet erg duur hoor, €0,59/kWh bij bijvoorbeeld snelladen bij Fastned of EnBW. Als je 10 kWh snellaadt dan kost dit via Maingau €5,90. Hiervoor schrijven ze vervolgens 74km van je saldo af. (€0,08/km)
Daar hebben de jongens en meisjes bij &Charge een slimme oplossing voor bedacht; je kunt namelijk vouchers kopen voor diverse laadpassen, zoals Hyundai, Elli, of Kia.
50 km inwisselen voor 13,8 kWh is natuurlijk een aanzienlijk betere deal dan 74km inwisselen voor 10 kWh. Kortom, óók als je zelf een premium abonnement hebt afgesloten zijn kilometers nog steeds handig in gebruik.
Na een test van 50km besluit ik om ook 250km in te wisselen voor €20,- ChargeMyHyundai tegoed. Daar staat nu €24,- en dat is voldoende voor ruim 80 kWh. Met 80 kWh kan ik de Ioniq5 in elk geval één keer volledig volladen bij Ionity als ik daar vrijdag langskom.
Wil je live meereizen? Volg me dan op Polarsteps:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten