zondag 15 december 2019

De 35% kortingssticker on steroids



(C) Bakkerij Nollen, Hengelo

"Vier appelbeignets graag" zei ik tegen de bakker. "Momentje hoor" zei de dame aan de andere kant van de toonbank, "Ik moet ze even opzoeken".

In de broodrekken achter haar lagen de appelbeignets her en der verspreid tentoongesteld. Ze zocht er een aantal bij elkaar en deed ze in een broodzakje. Het zag eruit alsof ze een stuk of 10 dezelfde soort brood-pakketten aan het samenstellen was. 

Ik vroeg aan haar wat daar de bedoeling van was, of het voor de voedselbank was ofzo. Ze zei "Nee, dat zijn pakketten die verkocht worden via Too Good To Go, die anders zouden worden weggegooid. Vanaf 16:00 kun je zo'n pakket ophalen." Ik bekeek de pakketten nog eens goed. Drie of vier broden, een grote zak met Italiaanse bollen, hier en daar nog wat broodjes, taartjes, oliebollen en ander suikergoed. Volgens mij zat er voor minstens €20,- aan brood en banket in.


"Zo'n pakket kost €5,- en bevat minimaal €15,- aan boodschappen." Legde ze uit. "Je moet het via hun app bestellen. Zo hoeven we bijna niets meer weg te gooien en levert het ook nog een centje op. Je weet nooit precies wat erin zit. Er doen ook supermarkten in de buurt aan mee."


Wat een geniaal idee, dacht ik bij mezelf. Een soort 35% sticker on steroids. Eigenlijk een 66% kortingssticker dus. En ook leuk om je een beetje te laten verrassen op zaterdagmiddag met broodjes voor een soep maaltijd of in de herkansing voor je ontbijt op zondagmorgen.  Voor iedereen die net als ik soms onder een steen leeft en het nog niet had ontdekt, je kan je hier aanmelden. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten