Als een bedrijf de prijs van een product aanpast dan wordt daar over het algemeen even over gecommuniceerd.
Vaak ontvang je dan een bericht in de trant van "Let op, beste klant, wij introduceren nieuwe tarieven. Vanwege inflatie voeren wij een prijsverhoging van 2% door op onze producten of diensten."
Als klant kan je dan een weloverwogen keuze maken of je voor dit nieuwe tarief nog wel gebruik wilt maken van de producten of diensten van dit bedrijf.
Communicatie
Hoe anders is dat in laadpas land. Daar mag alles. Zo kan het zomaar gebeuren dat als je afgelopen woensdagavond bij Ionity je auto een half uur oplaadde (25kWh) je hier €3,- voor kwijt was, maar doe je dit vandaag dan kost exact dezelfde hoeveelheid stroom je plots €7,60. Een prijsverhoging van zomaar 150%.
Op de site van Newmotion staat geen nadere informatie. Nergens een bericht over de wijziging voor de Ionity tarieven en ook klanten hebben geen nader bericht ontvangen.
Tarieven
Van 14 april tot 2 mei was het tarief aldaar 10 cent per minuut.
Het zou Newmotion sieren als ze actiever over dergelijke wijzigingen communiceren. Bijvoorbeeld dat dit voor kleinere laadsessies stevig in de papieren kan lopen.
Conclusie
Voor kleinere laadsessie bij Ionity van 25 kWh of lager gebruik de laadpas van Tiwag (€0,29/kWh) of Maingau (€0,30/kWh) .
Voor laadsessies voor meer dan 25 kWh blijft Newmotion 5% voordeliger dan Ionity zelf.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten