dinsdag 26 februari 2019

Wintersport 2019 [Deel 5]

Dit is het vervolg op de voorgaande delen:

[Deel 4]
[Deel 3]
[Deel 2]
[Deel 1]

Dinsdag 26 Februari 2019

21:20

Ik sta op een vaag parkeerterreintje tussen een grote regionale weg en de op/afritten van de A22 ergens in Noord Italïe. Aangezien ik de Granny charger in de parkeergarage van het hotel niet aan de praat kreeg, keek ik naar wat er in de buurt voor laad aanbod was. Niets public, alleen hotels met Tesla destination chargers. En hoewel je daar vaak met een Zoë ook mag laden, vind ik dat toch meer iets voor een last resort.

Gelukkig vond ik op Chargemap zeer dichtbij een triplecharger (snellader) en die heb ik zojuist aangesloten. Het is een gratis ABB 43/50/50 snellader van A22-Autostrada del Brennero S.p.A. / Brenner autobahn A.G. Dezelfde familie als die bij de Brennerpas dus, en gratis. Met zelfs hetzelfde 22kW ABB paaltje ernaast. Die gasten nemen e-mobility wel lekker serieus zullen we maar zeggen.

Normaalgesproken in een vakantie dan laadt je natuurlijk op bestemming, eventueel ga je eens naar een dorpje of andere gelegenheid waarbij je tijdens een andere activiteit de auto weer vollaadt voor de terugweg. Omdat er in zo'n weekje skiën maar weinig ruimte is voor andere activiteiten dan skiën moet je soms creatief zijn en een paar uurtjes in de avond opofferen.

Het aparte aan wat langer op zo'n vaag parkeerterreintje staan is dat mensen niet verwachten dat er iemand in een geparkeerde auto zit te chillen met een muziekje aan en te bloggen op een laptop.

Zo gebeuren er best wel wat vage dingetjes. Een paar plekken naast mij staat een dure Alfa Romeo sport auto geparkeerd. Na een minuut of 10 stapt er iemand in. Hij kijkt om zich heen, ziet mij zitten, kijkt me een tijdje aan, en rijdt dan naar een parkeerplaats ergens achter mij. Na enkele minuten vertrekt de auto via de regionale weg. 5 minuten later komt de auto weer terug, rijdt langzaam langs me heen, de bestuurder kijkt nogmaals en weer rijdt hij door.

Twee minuten later komt er plots een klein wit auto'tje (net zoals de mijne) het parkeer terrein op gereden. Zou de Alfa mijnheer iemand zoeken met een klein wit auto'tje?   Misschien wordt hier in drugs gedealed ofzo.

Anyway na een paar minuten gaat ook dat auto'tje weer weg.  Dan komt er met een noodgang een grijs busje van de autostrada geracet. Hij stopt bij de prullenbak, een gast stapt uit en rent met een vaart naar de prullenbak, gooit er iets in en rent weer terug naar het busje. Het busje vertrekt over de regionale weg in zuidelijke richting.

Binnen 2 minuten komt er een politieauto met alleen zijn lichten aan, en rijdt exact dezelfde route. De prullenbak rijdt hij voorbij.  Rara wat zou er in de prullenbak zitten?

Hoewel ik wel nieuwsgierig ben besluit ik me er maar niet mee te bemoeien. Misschien ligt er wel een zak geld in. Maargoed het kan ook een kotszak zijn. 10 minuten later komt de kleine witte auto weer. Zelfde ritueel en hij vertrekt weer. Guur plekje dit. Ik ga er maar gauw vandoor. Tot later.

Deel 6 --> hier


1 opmerking: