Vervolg van Deel 1.
Bijna alle rekeningen zijn inmiddels binnen. Tijd voor een nieuwe analyse dus. Wat valt op?
De meeste partijen brengen de kosten in rekening conform de oorspronkelijke tarieven zoals in de apps of op de websites worden gecommuniceerd. De laadpassen die gebruik maken van het platform van Last Mile Solutions lijken allemaal ongeveer 2,5 cent af te wijken van de tarieven zoals ze in de apps worden gecommuniceerd. Dit lijkt niet zo erg maar op een goeie lading van laten we zeggen 50 kWh betaal je daardoor zomaar een euro per laadbeurt extra.
Twee partijen hebben nog altijd geen factuur verzonden. Dit zijn Fleetone REV (Radius) en Enel-X. Bij beide laadpassen kan je in hun app ook de laadsessies (nog?) niet raadplegen.
Shuttel Services brengt 11 cent meer in rekening dan het tarief dat ze communiceren. Op een goeie lading is dat meer dan €5,-. Extreem, jazeker, maar daar gaan de laatste tijd wel wat meer dingen mis dus wellicht niet echt representatief voor deze test.
De goedkoopste laadsessie voor de geteste 1 kWh was met de laadpas van Vandebron, al zit hier natuurlijk wel een abonnement aan vast. De goedkoopste sessie met een gratis laadpas was die van Green Caravan.
De duurste laadsessie in deze test zijn de laadpassen van Shuttel Services en 2B-Green.
Tot de volgende test!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten