(Vervolg van deel 0)
Precies 200km gaf de volgeladen Zoë aan, toen we hem hadden volgepakt en weg reden. Vliegers en jassen mee. Met een waterig zonnetje begonnen we de rit. De te rijden afstand naar de boot is 170km dus geen probleem.
Naast de Coop |
Een beetje te vroeg, dus even het dorpje Holwerd in om een broodje te halen. Op de parkeerplaats van de lokale supermarkt staat een laadpaal van Park 'n Charge, die in de apps als 17kW wordt aangegeven. De auto gaf nog 66km aan, maar toch even proberen.
Aan de linkerzijde kan je inpluggen voor 4 tot 7kW, wat ze 'smooth' noemen, en aan de rechterzijde staat er 10-22kW vermeld, dat heet dan 'Power'. Natuurlijk pluggen we in aan de 'Power' zijde, die technisch waarschijnlijk niet harder kan dan 17kW.
Powerrr |
Tijdens de lunch in een half uurtje laden we van 30 naar 47%, zo'n 7kWh, kortom we halen een snelheid van 14kW. Weliswaar geen 17 maar toch niet slecht. Een handig puntje zo vlakbij de haven.
Als we de boot op rijden worden we precies naast een zogenaamde NRG spot geparkeerd (lees: een stopcontact voor je fiets). Omdat er ook een pictogrammetje van een auto bij vermeld staat, toch even proberen of dat werkt. Natuurlijk maar 1 minuut en direct een foutmelding, Zoë blijft een kritische tante. Maar toch geinig om even getest te hebben.
45 min later kwamen we aan op Ameland, waar we nog de enorme afstand van 1700m moesten afleggen naar het appartement. En zelfs in dit piepkleine stukje kwamen we al 2 laadpalen, een Kona, een Tesla, en een ID.3 tegen. De wereld verandert snel.
Lekkere dieselstroom |
Het is een heel leuk appartementje en de kinderen gaan direct de bovenverdieping ontdekken en op zoek naar het wi-fi wachtwoord 😁
Na wat boodschappen gehaald te hebben en een plaatselijke pizza besteld te hebben even m'n blog bijwerken. Straks eens kijken of Rutte nog wat nieuws te vertellen heeft.
Tot snel maar weer!
Verder in deel 2
Geen opmerkingen:
Een reactie posten